Niniejsze „Ogólne Warunki Sprzedaży” – zwane dalej „OWS”, mają zastosowanie do transakcji (zawieranych umów),
których przedmiotem będzie sprzedaż Towarów (w tym opisanych niżej Urządzeń) – zwanych dalej „Towarami”
dokonywana przez spółkę pod firmą Biotec Lasers Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością̨ (adres:
ul. Trzy Lipy 2 lok. 1/1, 80-172 Gdańsk) posiadającą̨ numer NIP 9571081060,
REGON 362672779, KRS 0000578583- zwaną dalej „Sprzedawcą”, na rzecz dowolnego podmiotu, który dokonuje
zakupu w związku ze swoją działalnością gospodarczą (tj. nie jako „konsument” w rozumieniu art.384 § 3 k.c.) –
zwanego dalej „Kupującym”
. W przypadku jednak, gdy z treści zawartej przez Strony umowy wynika, że nie posiada
ona dla Kupującego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez
Kupującego działalności gospodarczej, do odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady rzeczy
sprzedanej zastosowanie posiada przepis art.5564 Kodeksu cywilnego. Kupujący, który zamierza zawrzeć ze
Sprzedawcą umowę, która nie posiada dla Kupującego charakteru zawodowego, zobowiązany jest wyraźnie
oświadczyć Sprzedawcy, w treści danej umowy albo przed jej zawarciem (w każdym wypadku w formie – pod
rygorem nieważności – pisemnej, dokumentowej albo elektronicznej), iż umowa ta nie posiada dla Kupującego
charakteru zawodowego – pod rygorem uznania, że charakter taki umowa ta posiada.
Sprzedawca jest wyłącznym dystrybutorem na terenie Polski aparatury – „Urządzenia” – produkowanej przez firmę Biotec srl z siedzibą w Dueville 36031 (VI), Viale della Repubblica 20, Włochy, co znajduje potwierdzenie w oświadczeniu producenta, którego kopia znajduje się na stronie internetowej Sprzedawcy www.biotecpolska.pl
W przypadku, gdy nabywanym przez Kupującego Towarem jest Urządzenie, co do którego bezwzględnie
obowiązujące przepisy prawa wymagają zarejestrowania na liście wyrobów medycznych prowadzonej przez Urząd
Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych – uważać się będzie, że
Sprzedawca zapewnił Kupującego o zarejestrowaniu tego Urządzenia na tej liście i o posiadaniu dla tego Urządzenia
Certyfikatu CE zgodności z wymogami Dyrektywy o Urządzeniach Medycznych nr 93/42/EEC Unii Europejskiej.
Zawarcie umowy
Złożona przez Sprzedawcę propozycja dokonania sprzedaży określonych Towarów ważna jest 7 (siedem) dni, jeśli
nie zostanie podany inny termin. Żadna taka propozycja, niezależnie od tego jak ją nazwano (włączając w to
nazwanie jej „ofertą”) nie stanowi wiążącej Sprzedawcę oferty sprzedaży w rozumieniu przepisów kodeksu
cywilnego, a jedynie propozycję złożenia przez potencjalnego Kupującego Zamówienia. Wszelkie informacje, w tym
w formie danych katalogowych albo informacji ze Strony personelu Sprzedawcy, udzielane przed i po zawarciu
umowy są udzielane bez zobowiązań i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów art.66 i następnych kodeksu
cywilnego – zaś jedynym kryterium przesądzającym jest umowa i ewentualne załączniki do niej.
Sprzedawca nie jest zobowiązany do przyjęcia i wykonania Zamówienia złożonego przez Kupującego, zaś brak
odpowiedzi na takie Zamówienie nie będzie uważany za jego przyjęcie przez Sprzedawcę (za przyjęcie oferty
złożonej przez Kupującego) chociażby strony pozostawały ze sobą w stałych stosunkach.
W przypadku, gdy złożone przez Kupującego Zamówienie zostanie przez Sprzedawcę przyjęte z zastrzeżeniami,
Kupujący związany jest treścią tych zastrzeżeń, o ile nie doręczy Sprzedawcy swoich ewentualnych uwag (do tych
zastrzeżeń Sprzedawcy) w terminie do następnego dnia roboczego po dniu wysłania mu przez Sprzedawcę tych
zastrzeżeń. W wypadku terminowego przedstawienia przez Kupującego takich uwag, dla związania Sprzedawcy
takim Zamówieniem konieczne jest ostateczne ustalenie i potwierdzenie pomiędzy Stronami warunków umowy bez
żadnych dalszych zastrzeżeń.
Jeżeli pomiędzy Stronami zostaje zawarta pisemna (albo w drodze oświadczeń złożonych innymi drogami
dopuszczalnymi w świetle postanowień niniejszych OWS) umowa o danej treści, za moment jej zawarcia uważać
się będzie dopiero moment złożenia przez strony wzajemnych oświadczeń o jej zawarciu, zaś wszelkie ewentualne
wcześniejsze ustalenia poprzedzające zawarcie tej umowy (np. zawarte w treści ofert, Zamówień, potwierdzeń
przyjęcia zamówień, zastrzeżeń, uwag itd.) nie będą traktowane jako wiążące, o ile w treści umowy nie ma do nich
wyraźnego odwołania. Składając Zamówienie lub zawierając umowę w inny sposób Kupujący potwierdza jednak, że
Sprzedawca udzielił mu wcześniej jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji w języku polskim,
wystarczających do prawidłowego i pełnego korzystania z Towaru stanowiącego przedmiot tego Zamówienia lub
umowy, w szczególności Kupujący uzyskał – w jego ocenie pełną i wyczerpującą – informację na temat: rodzaju
Towaru, jego producenta lub importera, stosownie do rodzaju rzeczy – jej energochłonności, stosunkach faktycznych
i prawnych dotyczących Towaru; a także inne dane, których wskazanie przez Sprzedawcę jest wymagane odrębnymi
przepisami.
Przyjęcie Zamówienia ani umowa zawarta w inny sposób – nie wiąże Sprzedawcy w szczególności w sytuacji, gdy z
przyczyn pozostających poza jego uzasadnioną kontrolą, w szczególności z powodu siły wyższej albo zachowań
Kupującego lub osób trzecich (w tym Sprzedawców Sprzedawcy) – dostarczenie i sprzedaż Towarów są niemożliwe,
nadmiernie utrudnione lub wiążą się dla Sprzedawcy ze stratami wyższymi niż 10% (dziesięć procent) wartości netto
Towarów, których to dotyczy.
Pomimo zawarcia przez strony umowy, Sprzedawca może wstrzymać się z realizacją wynikających z umowy
zobowiązań również w sytuacji, gdyby Kupującego obciążało wobec Sprzedawcy jeszcze nie wykonane
zobowiązanie (chociażby niewymagalne), w szczególności gdyby Kupujący opóźniał się z zapłatą na rzecz
Sprzedawcy jakichkolwiek należności.
Dodatkowe świadczenia Sprzedawcy
O ile Strony nie uzgodnią – na piśmie – inaczej, uważać się będzie, że zobowiązanie Sprzedawcy nie obejmuje
żadnych innych świadczeń poza tymi wyraźnie ustalonymi w zawartej przez Strony umowie – z zastrzeżeniem
poniższych punktów 11-16.
W okresie gwarancji Sprzedawca dokona przeglądów wymaganych przez producenta objętych gwarancją Urządzeń.
Dokonanie przeglądu, w tym ewentualna wymiana części i materiałów eksploatacyjnych (ze swojej istoty
podlegających eksploatacyjnemu zużyciu), zostanie wykonana odpłatnie w oparciu o każdorazowo przedstawioną
przez Sprzedawcę ofertę wykonania danego przeglądu albo wymiany danej części lub materiału. Oferta nie jest
konieczna w przypadku stosowania przez Sprzedawcę cennika, z którego treścią przed rozpoczęciem danego
przeglądu lub czynności serwisowej Kupujący mógł się z łatwością zapoznać, w szczególności wskutek doręczenia
tego cennika Kupującemu przez Sprzedawcę albo zamieszczenia tego cennika na stronie internetowej Sprzedawcy.
Sprzedawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności za posiadanie przez Towar określonych cech ani za przydatność
dostarczonego Towaru do pożądanych przez Kupującego celów – o ile Sprzedawca nie udzieli Kupującemu
pisemnego zapewnienia (np. w formie specyfikacji technicznej Urządzeń załączonej do umowy), iż Towar posiada
określone cechy albo że jest on przydatny do pożądanych przez Kupującego konkretnych celów. Sprzedawca nie
ponosi też odpowiedzialności za efekty lub brak efektów użycia Towaru nabytego od Sprzedawcy.
W przypadku, gdy zawarta przez strony umowa przewiduje spełnienie świadczeń innych niż sprzedaż i dostawa
Urządzeń, w szczególności dostarczenie banerów, ulotek i folderów czy też wykonanie usług szkoleniowych i
wsparcia – to w zakresie, w jakim strony nie określą w umowie szczegółów tych świadczeń, rodzaj, zakres i sposób
wykonania tych świadczeń (np. wykonania banerów, ulotek i folderów albo usług szkoleniowych i wsparcia) zostanie
określony przez Sprzedawcę wg standardów obowiązujących w jego przedsiębiorstwie i/lub w przedsiębiorstwie
Biotec srl – z uwzględnieniem postanowień następnych.
Ewentualne nie skorzystanie przez Kupującego z przysługujących mu w świetle umowy usług szkoleniowych lub
wsparcia (w szczególności wskutek ustania współpracy Stron) nie rodzi po stronie Kupującego żadnych roszczeń,
w tym roszczenia o obniżenie określonej umową ceny sprzedanych Kupującemu Towarów.
W przypadku, gdy Sprzedawca zobowiązał się do przeprowadzenia szkolenia wstępnego dla personelu Kupującego,
zostanie ono przeprowadzane przez eksperta-kosmetologa w siedzibie Kupującego lub Sprzedawcy (wg wyboru
Kupującego) – w ilości do 2 dni szkoleniowych – i będzie obejmować ustalony przez Sprzedawcę zakres technik
zabiegowych, wiedzy patomorfologicznej, dermatologicznej oraz kosmetologicznej. Uczestnik szkolenia otrzyma
certyfikat potwierdzający przeszkolenie w zakresie wykonywania zabiegów przy użyciu Urządzeń nabytych przez
Kupującego oraz potwierdzający przygotowanie merytoryczne i manualne niezbędne do obsługi tych Urządzeń.
W przypadku, gdy Sprzedawca zobowiązał się do: (1) doradztwa i wsparcia merytorycznego dla Kupującego – będzie ono świadczone przez eksperta-kosmetologa drogą telefoniczną oraz korespondencyjną; (2) doradztwa technicznego dla Kupującego z zakresu użytkowania aparatury – będzie ono świadczone przez przedstawiciela Sprzedawcy drogą telefoniczną oraz korespondencyjną; (3) doradztwa i wsparcia z zakresu technik sprzedaży i/lub marketingu usług estetycznych – będzie ono świadczone przez przedstawiciela firmy Sprzedawcy osobiście w siedzibie firmy Kupującego, lub drogą telefoniczną oraz korespondencyjną, w tym obejmuje ono udział przedstawiciela Sprzedawcy w określonej w umowie ilości eventów promocyjnych organizowanych przez Kupującego.
Ceny
W przypadku, gdy stawki cen zostaną określone w walucie innej niż polski złoty (PLN), Kupujący zapłaci za
przewidziany umową rodzaj Towaru cenę (plus podatek VAT w wysokości obowiązującej w chwili powstania
obowiązku podatkowego) ustaloną przez Sprzedawcę w potwierdzeniu Zamówienia albo w Umowie zawartej przez
strony w sposób inny niż złożenie i przyjęcie Zamówienia. Jeśli już po zawarciu umowy zostanie wprowadzona albo
zmieniona opłata eksportowa lub importowa od Towaru, podatek lub inna podobna dopłata albo nastąpią zmiany w
ich wysokości, albo nastąpi zmiana kursu walut, ustalona cena może zostać odpowiednio podwyższona.
W przypadku, gdy stawki cen zostaną określone w walucie innej niż polski złoty (PLN) – uważać się będzie, że takie
stawki w innej walucie stanowią jedynie podstawę ustalenia ceny. W takim przypadku cena na fakturze będzie
ustalana w oparciu o równowartość w złotych polskich danej stawki walutowej – według kursu średniego
publikowanego przez NBP z dnia wystawienia przez Sprzedawcę faktury.
Dostawa
Jeżeli adres, pod który ma nastąpić dostawa, nie zostanie wskazany przez Kupującego w umowie, uważać się
będzie, że Towar może być dostarczony – według uznania Sprzedawcy – do dowolnego miejsca, w którym
wykonywana jest działalność przez Kupującego lub pod jego adres wpisany do właściwego rejestru sądowego (lub
do ewidencji działalności gospodarczej) albo do miejsca, do którego Towary były przez Sprzedawcę dostarczane
Kupującemu już wcześniej, w całości lub częściami.
W przypadku, gdy Towarem są Urządzenia wymagające instalacji, Sprzedawca dokona pierwszej instalacji tych
Urządzeń w miejscu dostawy.
Kupujący zobowiązany jest zapewnić – w dacie i miejscu dostawy – warunki niezbędne do rozładunku, instalacji,
przechowywania i użytkowania Towarów.
W przypadku, gdy w treści pisemnych ustaleń Stron nie zawarto szczegółowych informacji w zakresie jakości i
opakowania Towarów, domniemywać się będzie, że dostarczane winny być Towary o jakości odpowiadającej
średnim wymaganiom dla danego gatunku i rodzaju Towarów, i że winny one być opakowane lub pozbawione
opakowania – wg obowiązujących przepisów oraz standardów obowiązujących w przedsiębiorstwie Sprzedawcy lub
w przedsiębiorcach jego Sprzedawców. Koszt opakowania, które nie jest konieczne ale którego zażądał Kupujący,
obciąża Kupującego po cenie kosztów własnych Sprzedawcy, a opakowanie nie jest zwrotne, o ile nie postanowiono
inaczej.
Dochowanie przez Sprzedawcę terminu dostawy zachodzi w szczególności, gdy w terminie tym Sprzedawca
postawił Towar do dyspozycji Kupującego w ustalonym miejscu. W przypadku, gdy Kupującemu stanie się
wiadomym, że nie będzie on w stanie dotrzymać ustalonego umową terminu odbioru Towaru albo takie opóźnienie
wydaje się jej możliwe, powinien on o tym niezwłocznie poinformować Sprzedawcę, podając równocześnie
przewidywany możliwy termin zrealizowania obowiązków, których dotyczy opóźnienie – nie zwalnia to jednak
Kupującego od odpowiedzialności za niedokonanie odbioru w umówionym terminie.
Płatności
Za dzień dokonania zapłaty należności przysługujących Sprzedawcy uważać się będzie dzień zaksięgowania danej
kwoty na rachunku bankowym Sprzedawcy. Jeśli zapłata nie zostanie uiszczona w odpowiednim czasie zostają
naliczane odsetki za opóźnienie w wysokości ustawowej – chyba, że Strony ustaliły inaczej.
Jeśli Kupujący nie dokona, z przyczyn niezawinionych przez Sprzedawcę, odbioru Towaru w ustalonym terminie,
cena i inne świadczenia muszą być mimo to uiszczone tak, jakby dostawa odbyła się zgodnie z umową.
Jeśli Kupujący nie zapłaci całej Ceny lub nie wykona innego świadczenia w terminie jego wymagalności, to niezależnie od przyczyn tego stanu rzeczy: (1) Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy, w całości albo w dowolnej części, bez uprzedniego kierowania do Kupującego jakichkolwiek dodatkowych wezwań i bez potrzeby wyznaczania terminu dodatkowego; albo (2) Sprzedawca może, z zachowaniem określonego w pkt (1) prawa do odstąpienia od umowy w każdym czasie zmagazynować ten Towar w dowolnym miejscu na ryzyko i koszt Kupującego i domagać się wykonania przez Kupującego umowy i zapłacenia kosztów magazynowania (w wysokości nie mniejszej niż 1% ceny brutto Towaru dziennie).
Jeśli istnieje uzasadniona podstawa do przypuszczenia, że Kupujący może nie wywiązać się terminowo ze swojego
zobowiązania płatniczego wobec Sprzedawcy, w szczególności na skutek: złej sytuacji ekonomicznej Kupującego,
otwarcia jego likwidacji, zgłoszenia wniosku o jego upadłość albo o wszczęcie wobec niego postępowania
naprawczego, zalegania przez niego z jakimikolwiek świadczeniami wobec osób trzecich albo wobec Sprzedawcy –
Sprzedawca ma prawo żądać, przed wydaniem Towaru i niezależnie od ustalonego wcześniej terminu płatności,
uiszczenia całej należności gotówką albo udzielenia przez Kupującego określonych gwarancji lub zabezpieczeń
płatności. Jeśli nie nastąpi to w terminie wyznaczonym Kupującemu przez Sprzedawcę, Sprzedawca ma prawo
odstąpić od umowy, w całości albo w dowolnej części, bez uprzedniego kierowania do Kupującego jakichkolwiek
dodatkowych wezwań i bez potrzeby wyznaczania mu kolejnego terminu.
Prawo odstąpienia od danej umowy w oparciu o postanowienia powyższych punktów 26-27, przysługiwać będzie
Sprzedawcy w terminie 5 (pięciu) lat od dnia zawarcia tej umowy, której dotyczy to odstąpienie.
W przypadku odstąpienia przez Sprzedawcę od umowy z przyczyn leżących po stronie Kupującego, w szczególności
w oparciu o postanowienia pkt 26-27 niniejszych OWS, Kupującego obciążać będzie wobec Sprzedawcy kara
umowna w wysokości obliczonej jako równowartość 30% (trzydziestu procent) ceny Towaru, którego dotyczy umowa
albo część umowy, od której Kupujący odstąpił.
Dostarczony Towar pozostaje własnością Sprzedawcy, dopóki zapłata za niego nie zostanie uiszczona w całości. W
przypadku przetworzenia Towaru lub jego połączenia albo pomieszania z innymi rzeczami (lub masą majątkową),
uważać się będzie, że Sprzedawca stał się właścicielem całej rzeczy (lub masy majątkowej) powstałej z
przetworzenia, połączenia lub pomieszania (tj. że Kupujący przeniósł na Sprzedawcę własność całej takiej rzeczy
lub masy majątkowej) – niezależnie od stosunku wartości tego Towaru oraz rzeczy (lub masy majątkowej), z którą
Towar ten połączono lub pomieszano.
W przypadku, gdyby wbrew powyższym zastrzeżeniom doszło do prawnie skutecznego przeniesienia na osobę
trzecią jakiegokolwiek prawa do samego Towaru lub do rzeczy (albo masy majątkowej) powstałej z przetworzenia
tego Towaru albo jego połączenia lub pomieszania, względnie samego posiadania tego Towaru lub rzeczy (albo
masy majątkowej), uważać się będzie, że jednocześnie doszło do przeniesienia (przelewu) przez Kupującego na
Sprzedawcę wszelkich roszczeń (wierzytelności) mogących przysługiwać Kupującemu w związku z przeniesieniem
na ową osobę trzecią takiego prawa lub posiadania. Powyższe nie zwalnia jednak samego Kupującego od osobistej
odpowiedzialności wobec Sprzedawcy, w tym od zapłaty umówionej ceny Towaru.
W przypadku nie otrzymania terminowej zapłaty Sprzedawca może – według swojego wyboru – domagać się tej
zapłaty od Kupującego bądź odebrać od Kupującego lub od osoby trzeciej Towar albo rzecz powstałą z jego
przetworzenia, połączenia lub pomieszania (przy czym odbiór taki może być dokonany własnym staraniem
Sprzedawcy, również bez uzgodnienia z Kupującym) albo też domagać się zapłaty od owej osoby trzeciej (stosownie
do treści punktu poprzedzającego). Sprzedawca jest upoważniony do wejścia na teren nieruchomości lub lokali, w
których znajdować się będzie rzecz podlegająca odebraniu, przy czym może on w tym celu pokonać w dowolny
sposób wszelkie zamknięcia i zabezpieczenia. Takie zachowania Sprzedawcy nie będą uważane za naruszenie
przysługującego Kupującemu posiadania odbieranych rzeczy, nie powodują odpowiedzialności Sprzedawcy ani nie
rodzą dla Kupującego roszczenia o przywrócenie posiadania. Przejście na Kupującego własności albo wejście
przezeń w posiadanie Towaru albo rzeczy powstałej z jego przetworzenia, połączenia lub pomieszania, zmierza
jedynie do pokrycia służących Sprzedawcy wierzytelności i nie stanowi nieodpłatnego świadczenia na jego korzyść,
zaś w przypadku zbycia tego odebranego Towaru lub rzeczy przez Sprzedawcę zwróci on Kupującemu nadwyżkę
otrzymanych z tytułu tego zbycia środków ponad wartość przysługujących Sprzedawcy wierzytelności i kosztów
związanych z ich realizacją.
Sprawdzenie Towaru, reklamacjei odpowiedzialność za jakość Towaru i jego zgodność z umową
Kupujący zobowiązany jest skontrolować dostarczony mu Towar, w szczególności zaś stan, jakość, ilość, asortyment
Towaru i jego zgodność z umową, natychmiast po jego dostarczeniu i dokonać właściwej adnotacji na dokumencie
dostawy a także natychmiastowego zgłoszenia osobie dostarczającej Towar i Sprzedawcy, w formie pisemnej,
ewentualnych zastrzeżeń w tym zakresie oraz umożliwić przedstawicielowi Sprzedawcy zbadanie, w niezwłocznym
terminie, nienaruszonego Towaru. Dokonanie przez Kupującego odbioru Towaru bez jego zbadania w powyższym
zakresie lub nie zgłoszenie zastrzeżeń natychmiast po zbadaniu Towaru będzie uważane za potwierdzenie, że
Towar został dostarczony i zainstalowany zgodnie z umową, w prawidłowym stanie, ilości i jakości, oraz posiada
prawidłowe cechy i właściwości.
W przypadkach, gdyby przy odbiorze Towaru albo w trakcie jego kontroli dokonywanej zgodnie z treścią punktów
poprzednich nie było możliwe – przy zachowaniu najwyższej profesjonalnej staranności – sprawdzenie albo
zgłoszenie, takie jak określone wyżej w pkt 33, wówczas termin zgłoszenia Sprzedawcy reklamacji wynosi 3 (trzy)
dni robocze od dnia, w którym przy zachowaniu owej staranności, zauważenie podstaw reklamacji byłoby możliwe.
Pod rygorem utraty prawa do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń z tytułu nienależytej jakości, stanu, kompletności
lub ilości Towarów lub innej niezgodności z umową – Kupujący zobowiązany jest dopełnić wszystkich formalności
przewidzianych wyżej w punktach od 33 do 34, w szczególności dokonać zgłoszenia stwierdzonych nieprawidłowości
Sprzedawcy natychmiast po ich stwierdzeniu, ale nie później niż w chwili, w której stosownie do postanowień
powyższych stwierdzenie nieprawidłowości było możliwe.
W przypadku, gdy Kupujący otrzymał od Sprzedawcy dokument gwarancyjny dotyczący gwarancji jakości udzielonej
na Towar przez jego producenta (nie będącego opisanym w niniejszych OWS Sprzedawcą), uważać się będzie, iż
roszczenia Kupującego będą realizowane wyłącznie wobec producenta (Sprzedawca może je realizować w imieniu
producenta zgodnie z ich porozumieniami i otrzymanymi od producenta autoryzacjami) – zgodnie z treścią owego
dokumentu gwarancyjnego oraz z uwzględnieniem zasad takich samych (i pod takimi samymi warunkami) jak to
określono w punktach 33 do 35 oraz 38 do 41 – nawet jeśli treść tego dokumentu gwarancyjnego takich warunków i
zastrzeżeń nie zawiera.
Tylko w przypadku, gdy Kupujący nie otrzymał od Sprzedawcy dokumentu gwarancyjnego dotyczącego gwarancji
jakości udzielonej na Towar przez jego producenta – uważać się będzie, że gwarancji jakości Kupującemu udzielił
we własnym imieniu Sprzedający – wprost na mocy postanowień niniejszych OWS.
Udzielona Kupującemu, przez producenta albo Sprzedającego, gwarancja jakości Towaru oznacza, że – pod
warunkiem dopełnienia przez Kupującego wszystkich warunków i formalności przewidzianych wyżej w punktach od
33 do 35 – Sprzedawca (w imieniu producenta albo własnym – w zależności od tego, kto udzielił Kupującemu
gwarancji jakości) zapewni usunięcie wady Towaru albo dostarczenie niewadliwego i zgodnego z umowa Towaru
zamiast zareklamowanego Towaru wadliwego lub niezgodnego z umową, z uwzględnieniem, że:
(1) Sprzedawca powinien w odpowiednim okresie – nie krótszym jednak niż 14 (czternaście) dni roboczych od dnia
otrzymania reklamacji, podjąć decyzję co do zasadności reklamacji i w wypadku jej zasadności – decyzję o
usunięciu wady albo o dostarczeniu nowego Towaru zamiast wadliwego. W przypadku jednak, jeśli podjęcie tej
decyzji wymaga zbadania Towaru przez Sprzedawcę lub przez producenta Towaru – termin na podjęcie decyzji
będzie liczony dopiero od dnia, w którym Kupujący wydał Towar Sprzedawcy w celu jego zbadania;
(2) w przypadku zasadności reklamacji, usunięcie wady Towaru albo wymiana Towaru na wolny od wad i zgodny
z umową – powinny nastąpić w terminie 14 (czternastu) dni od końca wskazanego wyżej terminu, w którym
Sprzedawca zobowiązany jest podjąć decyzję w przedmiocie zasadności reklamacji i sposobu jej załatwienia –
w tym wypadku odpowiedzialność Sprzedawcy obejmuje tez konieczny transport wadliwego lub wymienionego
Towaru;
(3) jeśli Sprzedawca zaniecha usunięcia w odpowiednim czasie wady lub dostarczenia nowego Towaru zamiast
wadliwego albo niezgodnego z umową, jeśli nadal istniejąca wada jest istotna (tj. nie można jej usunąć i
uniemożliwia ona użytkowanie Towaru zgodnie z jego przeznaczeniem) – Kupujący ma prawo odstąpić od
umowy tegoż wadliwego Towaru (jednakże z prawem Sprzedawcy do uchylenia skutków takiego odstąpienia
poprzez dokonanie wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad lub poprzez usunięcie wad), zaś w przypadku
wad innych niż istotne – Kupujący może żądać jedynie odpowiedniego pomniejszenia ceny zakupu.
Warunkiem ponoszenia przez Sprzedawcę i/lub producenta jakiejkolwiek odpowiedzialności (z jakiegokolwiek tytułu lub na jakiejkolwiek podstawie prawnej) za jakość lub wady Towaru jest profesjonalne (tj. z zawodową starannością i wiedzą, z dokumentacją techniczną lub wskazówkami producenta lub Sprzedawcy – w tym z treścią certyfikatu gwarancyjnego) obchodzenie się przez Kupującego z Towarem i jego utrzymanie, w tym jego – odpowiednio – zainstalowanie, skalibrowanie, serwisowanie i dokonywanie przeglądów wyłącznie przez podmioty autoryzowane przez producenta lub Sprzedawcę, oraz używanie tego Towaru wyłącznie w warunkach stacjonarnych, zgodnie z jego przeznaczeniem, przy czym: (1) Towar jest objęty gwarancją jakości tylko i wyłącznie na terenie kraju, w którym został zakupiony; (2) Sprzedawca ani producent nie będzie ponosić odpowiedzialności z tytułu wad Towaru, który mimo stwierdzenia lub możliwości stwierdzenia przez Kupującego wady był przez Kupującego nadal używany; (3) Sprzedawca ani producent nie będzie ponosić odpowiedzialności z tytułu wad Towaru, który został przetworzony w sposób naruszający jego stan pierwotny – w szczególności dokonano w nim przeróbek i zmian konstrukcyjnych bez wiedzy i pisemnej zgody producenta lub Sprzedawcy, zastosowano w nim akcesoria inne niż oryginalne, zalecane i/lub dostarczone przez producenta albo Sprzedawcę; (4) odpowiedzialność Sprzedawcy i producenta nie obejmuje zużycia akcesoriów składowych – wynikającego z normalnego toku eksploatacji produktu (zużycie elementów złącznych, lamp, uszczelek itp.), a także uszkodzeń mechanicznych i termicznych, powstałych w trakcie użytkowania produktu (np. urwania, stłuczenia, upuszczenia, wygięcia, zarysowania, deformacje) oraz uszkodzeń korozyjnych (np. wżery, przebarwienia powierzchni) powstałych w wyniku kontaktu z agresywnymi substancjami chemicznymi (np. roztworami soli).
Odpowiedzialność Sprzedawcy i/lub producenta z tytułu jakości i kompletności Towaru, jego zgodności z umową,
oraz z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy – jest ograniczona wyłącznie do obowiązków
opisanych w treści powyższego pkt 38 OWS, zaś wszelkie inne roszczenia ze strony Kupującego wobec Sprzedawcy
i producenta zostają wyłączone (w tym roszczenia odszkodowawcze, również o odszkodowanie obejmujące
utracone korzyści, zyski, utratę dobrego imienia lub renomy rynkowej itp.). W szczególności wyłączone zostaje
stosowanie przepisów o rękojmi za wady. Kupujący nie ma też prawa do odszkodowania albo innych świadczeń od
Sprzedawcy ani od producenta, za jakąkolwiek szkodę wyrządzoną przez Towar lub w związku z jego posiadaniem
lub użyciem – za wyjątkiem obowiązkowej odpowiedzialności wynikającej bezpośrednio z bezwzględnie
obowiązujących przepisów prawa.
Niezależnie od innych postanowień niniejszych OWS, żadne roszczenia związane z odpowiedzialnością
Sprzedawcy i/lub producenta z tytułu jakości i kompletności Towaru, jego zgodności z umową, oraz z tytułu
niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, nie będą Kupującemu przysługiwać i nie mogą być przez niego
dochodzone przed dokonaniem przez Zamawiającego zapłaty wszystkich należności obciążających Kupującego
wobec Sprzedawcy z jakiegokolwiek tytułu, których termin wymagalności już upłynął.
Ewentualne roszczenia Kupującego związane z należytym wykonaniem umowy przez Sprzedawcę, powinny być
przedstawione przez Kupującego na piśmie najpóźniej w dwa miesiące od chwili, gdy dostawa według umowy
powinna mieć miejsce. Nie przedstawienie roszczeń w tym terminie oznacza bezwarunkowe zrzeczenie się ich przez
Kupującego.
Dopuszczalne jest dochodzenie przez Sprzedawcę, na zasadach ogólnych, odszkodowania przewyższającego karę
umowną.
Forma i adres kontaktów
Każde oświadczenie kierowane do Sprzedawcy powinno być przesyłane pocztą elektroniczną na następujące dane teleadresowe: (1) gwarancja, reklamacje i serwis: damian@biotecpolska.pl (2) umowy, zamówienia i inne sprawy handlowe i organizacyjne: biuro@biotecpolska.pl – i nie później niż w następnym dniu roboczym po wysłaniu pocztą elektroniczną powinno zostać potwierdzone, tj. wysłane również w formie pisemnej na następujący adres siedziby Sprzedawcy: ul. Trzy Lipy 2 lok.1/1, 80-172 Gdańsk – takie potwierdzenie jest warunkiem związania Sprzedawcy treścią danego oświadczenia Kupującego, przy czym warunek ten został zastrzeżony wyłącznie na korzyść Sprzedawcy, który może zrezygnować z tego warunku w odniesieniu do danego oświadczenia Kupującego.
Inne
Ilekroć w niniejszych OWS mowa jest o: (1) formie pisemnej – uważać się będzie, że chodzi o formę zastrzeżoną pod rygorem nieważności; (2) dniach roboczych – uważać się będzie przez to wszystkie dni od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem przypadających w takim okresie dni ustawowo wolnych od pracy.
Do rozstrzygania wszelkich mogących wyniknąć pomiędzy Stronami sporów mogących wiązać się ze stosunkami
opartymi na zawieranych przez Strony umowach sprzedaży lub innych umowach, do których zastosowanie
znajdowałyby niniejsze OWS, wyłącznie właściwy będzie Sąd powszechny miejscowo właściwy dla Gdańska.
Do każdej umowy sprzedaży, na mocy której Sprzedawca dokona na rzecz Kupującego sprzedaży jakichkolwiek
Towarów, znajdują zastosowanie niniejsze OWS – o ile Strony nie wyłączyły na piśmie stosowania wszystkich lub
poszczególnych postanowień tych OWS, jak również odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego i innych
bezwzględnie obowiązujących aktów prawnych. Poza odpowiedzialnością wyraźnie określoną w treści niniejszych
OWS, Sprzedawca nie odpowiada za żadne skutki lub szkody, które mogą być poniesione przez Kupującego lub
osoby trzecie, za wyjątkiem szkód wyrządzonych przez Sprzedawcę umyślnie.
Niezależnie od treści niniejszych OWS, umowa pomiędzy Stronami może ulec zmianie w wypadku wprowadzenia
bezwzględnie obowiązujących aktów prawnych, z których treści wynikać będą dodatkowe obowiązki Stron. W
szczególności Sprzedawca może powoływać się na wszelkie zmiany przepisów i okoliczności, które to zmiany mogą
pociągać za sobą zmianę kosztów działalności lub obciążeń o charakterze publicznoprawnym, a co za tym idzie
zmianę warunków złożonej przez Sprzedawcę oferty albo już zawartej pomiędzy Stronami umowy.
Strona internetowa BIOTEC Lasers Polska prezentuje wyroby medyczne przeznaczone do używania wyłącznie przez osoby posiadające formalne wykształcenie w dziedzinie ochrony zdrowia lub medycyny lub prowadzące obrót takimi wyrobami medycznymi lub produktami oraz wyroby do zastosowania profesjonalnego. Strona może zawierać treści nieprzeznaczone i niezrozumiałe dla laika.
Wchodząc na stronę oświadczam, że jestem osoba posiadająca formalne wykształcenie w dziedzinie ochrony zdrowia lub medycyny, profesjonalista posiadającym wymagane kwalifikacje lub przedsiębiorca prowadzącym obrót ww. wyrobami.